köpvillkor

Hans Eriksson i Frövi AB

  • Företaget har sin butik i Frövi. Besöks- och postadress är: Södra Bangatan 9, 718 30 Frövi.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@hanseriksson.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Vi du hellre ringa är vårt telefonnummer 0581-310 95 (telefontid 09.30-18.00 på vardagar). Eftersom vi har en markbutik kan det svara svårt att komma fram på telefon under vissa perioder.
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisjustering orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@hanseriksson.se.
  • Beställningsvaror (kan benämns som restnoterade i orderbekräftelse) är anskaffningsvaror, artiklar vi normalt inte har i vårt lager. Leveranstiden på beställningsvaror varierar beroende på leverantör men kan ta upp till cirka 21 arbetsdagar och i sällsynta fall ännu längre. Vid retur av beställningsvaror debiteras 30% av priset på varan.
  • Väljer du att hämta din order i vår butik är produkterna reserverade i 7 dagar från beställningsdatum, sedan makuleras ordern.
  • Vi kan inte lägga till saker på din order i efterhand om den är betald genom Klarna, vill du komplettera din order med något får du lägga en ny order.
  • Beställningsvaror/anskaffningsvaror är varor vi normalt inte har i vårt lager. Leveranstiden på dessa varor kan variera kraftigt.
  • Normal leveranstid från Polaris och BRP (Ski-Doo, Lynx, Can-Am och Sea-Doo) till oss är ca 5 arbetsdagar.
  • Leveranstid från Stiga/Stihl till oss cirka 7-10 arbetsdagar.
  • Vissa produkter kan vara restade hos leverantören, om så är fallet kontaktar vi dig med beräknat leveransdatum.
  • Om du ångrar ditt köp av en eller flera reservdelar som är beställningsvaror (restnoterade) drar vi av 30% av priset per artikel från återbetalningen.
  • Beställningsvaror kan benämns som restnoterade i orderbekräftelsen.

Vi använder Klarna Checkout där du väljer betalningsalternativ i kassan

  • Kortbetalning
  • Swish
  • Banktransfer
  • Faktura/Månadsfaktura
  • Delbetalning

Klicka på villkor i Klarnas Checkout för att läsa om dom olika betalningsalternativen.

Vi skickar lagervaror inom 1-3 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger och helgdagar skickas tidigast på nästkommande arbetsdag vi har öppet.

  • Om din order innehåller beställningsvaror är leveranstiden längre. BRP/Polaris reservdelar förlänger leveranstiden med ca 4-10 arbetsdagar.
  • Har du valt leveranssätt ”Hämta i butik” så får du ett sms eller mail när dina varor finns att hämta i butiken. Har du inte fått något meddelande efter 2 dagar ska du kontakta oss på info@hanseriksson.se.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@hanseriksson.se.
  • Önskas delleverans tillkommer extra fraktavgift(er).
  • Vi skickar endast inom Sverige.
  • Outhämtat paket debiteras med 250 kr.
  • Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra en vara behöver du kontakta oss inom 14 dagar från uthämtningsdatum. När du meddelat oss att du önskar nyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens art, egenskaper och funktion.
  • För att tillämpa ångerrätten behöver du fylla i vår ångerblankett som finns längst ner på ditt kvitto som ligger i paketet. Skicka med denna i ditt returpaket. Har du inte kvar kvittot kan en returblankett hämtas här.
  • Ångerrätt på beställningsvaror och anskaffningsvaror medför ett prisavdrag på 30% per vara. Avgiften dras av från återbetalningen.
  • Ingen ångerrätt på eldelar och oljor.
  • Om varans emballage/pristagg är skadat eller saknas vid retur görs ett prisavdrag på 20% av varans pris.
  • För lätta paket (upp till 20 kg och 120cm långt) kan du beställa en retursedel av oss genom att maila info@hanseriksson.se. En returavgift på 70 kr kommer dras av från återbetalningen. Väger ditt paket mer än 20 kg och/eller är mer än 120 cm långt ansvarar du själv för returfrakten.

Returadress:
Hans Eriksson i Frövi AB
Södra Bangatan 9
718 30 Frövi

  • Det går även bra att lämna tillbaka varan direkt i butiken i Frövi, då tillkommer ingen debitering för returfrakten. Avdrag för beställningsvaror kan förekomma.

Önskar du byta storlek på kläder får du göra det helt kostnadsfritt 1 gång.

Kontakta oss så skickar vi en fraktsedel till dig.

  • Skulle produkten vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@hanseriksson.se där du anger ditt ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • När du fått godkänt att skicka tillbaka en reklamationsblankett fyllas i och skickas med i paketet. Här hittar du reklamationsblankett.

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Vi reserverar oss för pris -och artikeländringar orsakat av leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Genom att handla hos Hans Eriksson i Frövi AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Hans Eriksson i Frövi AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna (Klarnas fullständiga villkor finner du här: https://www.klarna.com/se/villkor/)
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
  • De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL Freight
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Hans Eriksson i Frövi AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Bekräftad order

  • När en order är betald genom Klarna Checkout kan vi tyvärr inte lägga till fler varor på ordern.

Montering

  • Mopder, Slaghackar, Gräsklippare och andra maskiner vi skickar måste slutmonteras av kunden. Ta hjälp av en kunnig person om du behöver hjälp. Kontakta oss om du har några frågor kring slutmonteringen.

Större Maskiner

  • ATV, Vattenskoter, Snöskoter och maskiner betalas till direkt till vårt bankgiro för snabbare leverans. Har du en reservation hos Klarna kommer denna att makuleras.

Miljötänk

  • Vi värnar om miljön och skickar ibland varor i återanvända kartonger.

Shipping

  • We only deliver to customers in Sweden